Την Τετάρτη 14 Φεβρουαρίου πραγματοποιήσαμε το σχολικό μας περίπατο στο Αγιόφυλλο.

Πρώτη στάση το δημοτικό σχολείο. Οι δασκάλες είχαν ειδοποιηθεί για την επίσκεψή μας και μας περίμεναν με μεγάλη χαρά. Στα πρόσωπα των μικρών μαθητών διακρίναμε αρχικά μια αμηχανία αλλά και περηφάνια. Δεν τους έχει επισκεφθεί στο παρελθόν κάποιο σχολείο και χρειάστηκαν λίγο χρόνο για να εξοικειωθούν. Ξεναγηθήκαμε στους χώρους του σχολείου. Μας άρεσαν οι καλαίσθητα στολισμένες αίθουσες με την ζεστή ατμόσφαιρα και έτσι καταλάβαμε την περηφάνια των μαθητών για το σχολείο τους. Συζητήσαμε με τις δασκάλες και τους μαθητές για την καθημερινότητά τους και τα προβλήματά τους.

Δεύτερη στάση το νηπιαγωγείο. Η νηπιαγωγός δεν είχε ειδοποιηθεί και έτσι η έκπληξή τους ήταν μεγάλη και ευχάριστη. Για να μας ευχαριστήσουν τα νήπια μας έκαναν από μια ζωγραφιά.

Τρίτη στάση το Λαογραφικό Μουσείο. Στις παλιές αποθήκες του συνεταιρισμού στήθηκε ένα Λαογραφικό μουσείο το κόσμημα του χωριού. Η αγάπη για την παράδοση και το χωριό είναι φανερή από την πληθώρα των αντικειμένων αλλά και από τον τρόπο έκθεσής τους. Η βιβλιοθήκη που οργανώνεται είναι το συμπλήρωμα του μουσείου με πολλά βιβλία. Τέλος η αίθουσα πολλαπλών χρήσης που αποτελεί το κέντρο συνάντησης των νέων του χωριού. Ξεναγηθήκαμε σε όλους τους χώρους και ο κύριος Καραγιάννης Ζήσης δεν σταμάτησε να μας μιλάει για την ιστορία και τη χρήση κάθε εργαλείου. Αξίζουν συγχαρητήρια για το έργο που επιτελούν.

Η έξοδος του σχολείου στην τοπική κοινωνία του Αγιόφυλλου, που μας στηρίζει με τα παιδιά του, ήταν πετυχημένη. Οι κάτοικοι ενθουσιάστηκαν με την παρουσία μας και εμείς με τη βιωματική μάθηση της ιστορίας και του πολιτισμού του τόπου μας.

Η 9η Φεβρουαρίου, ημέρα μνήμης του εθνικού ποιητή Διονύσιου Σολωμού, έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας, σύμφωνα με την υπ. αριθμ. 17889 κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Εξωτερικών και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (ΦΕΚ 1384/Β/24-04-2017).

Μέσω της θέσπισης αυτού του ετήσιου παγκόσμιου εορτασμού επιδιώκεται η ανάδειξη του θεμελιώδους ρόλου που διαδραμάτισε η ελληνική γλώσσα ανά τους αιώνες, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην εδραίωση τόσο του ευρωπαϊκού όσο και του παγκόσμιου πολιτισμού.

Τις εκδηλώσεις εορτασμού του Γυμνασίου Οξύνειας ανέλαβε η φιλολόγος κ. Χασιώτη Γεωργία. Η θεματολογία που αναπτύχθηκε είναι η εξής:

1. Η ιστορία της Ελληνικής γλώσσας: Οι απαρχές της και η εξέλιξή της μέσα στο χρόνο

2. Τα βασικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα και η «αρχιτεκτονική» της αρχαίας Ελληνικής γλώσσας

3. Η Ελληνική ως φορέας μορφοποίησης και μεταβίβασης σημαντικών επιστημονικών θεωριών, φιλοσοφικών θεωρήσεων και λογοτεχνικών κειμένων.

4. Ελληνική γλώσσα και σκέψη, ελληνική γλώσσα και πολιτισμός.

5. Απόψεις που έχουν εκφραστεί κατά καιρούς από πνευματικούς ανθρώπους της παγκόσμιας κοινότητας για την αξία και το χαρακτήρα της Ελληνικής γλώσσας.

Στις 5 Φεβρουαρίου το Γυμνάσιο Οξύνειας και το Μουσικό σχολείο Τρικάλων πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Μακρινίτσας με σκοπό την παρακολούθηση του προγράμματος που εκπονεί το ΚΠΕ «Βότανα: υγεία -ομορφιά-ευεξία».

Οι μαθητές του σχολείου μας με συνοδούς καθηγητές τον κ. Χύτα, τον κ. Αγριόγηδο και τον κ. Νταμπαλή και οι 28 μαθητές της Β΄ τάξης του γυμνασίου του Μουσικού σχολείου οι οποίοι συνοδεύονταν από τον κ, Κωστάκη, την κ. Σύρρου και την κ. Στουκογεώργου είχαν τη χαρά και την τύχη να μεταβούν στο πανέμορφο χωριό του Πηλίου και να παρακολουθήσουν ένα ενδιαφέρον βιωματικό σεμινάριο για τα βότανα και τη χρησιμότητά τους.

Στο κτίριο που στεγάζεται το ΚΠΕ έγινε αρχικά η ενημέρωση για τις θεραπευτικές ιδιότητες των βοτάνων και για τον τρόπο συλλογής και συντήρησής τους. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε για τα τοπικά βότανα και τις ευεργετικές τους ιδιότητες. Συζητήθηκαν οι «συνταγές» που χρησιμοποιούσαν οι γιαγιάδες καθώς και ο τρόπος και ο σκοπός για τον οποίο χρησιμοποιούνται σήμερα.

Αφήνοντας το αρχοντικό που στεγάζεται το ΚΠΕ περπατήσαμε στα πλακόστρωτα σοκάκια της Μακρυνίτσας. Σε κάθε βήμα μας βρίσκαμε και βότανα τα οποία, αφού τα παρατηρούσαμε, τα αναγνωρίζαμε και ανατρέχαμε στην αντίστοιχη καρτέλα όπου διαβάζαμε για τη χρήση τους. Ο μαθητής που έβρισκε το όνομα του βοτάνου πρώτος έπαιρνε ως έπαθλο μία κονκάρδα του ΚΠΕ.

Το απόγευμα επισκεφθήκαμε το εντομολογικό μουσείο Βόλου. Θαυμάσαμε τη μεγάλη ποικιλία από έντομα, διαφορετικού είδους, σχήματος και μεγέθους με καταπληκτικά χρώματα που εκτίθενται στο μουσείο. Η συλλογή των πεταλούδων από όλο τον κόσμο είναι αυτή που μας ενθουσίασε περισσότερο. Είναι εκπληκτικό το πόσα μάθαμε για τα έντομα και κυρίως πώς αυτά προστατεύονται από τους εχθρούς τους.

Η επιστροφή μας βρήκε γεμάτους με εμπειρίες και συναισθήματα. Η βιωματική μάθηση μας γέμισε χαρά και πολύτιμες γνώσεις.

Ευχαριστούμε τη διεύθυνση και τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς του Μουσικού σχολείου Τρικάλων για την πρόσκληση να διοργανώσουμε μαζί την εκπαιδευτική επίσκεψη στο ΚΠΕ Μακρινίτσας και με ενθουσιασμό επιθυμούμε να συνδιοργανώσουμε μια καινούργια δραστηριότητα.

 

Ο Διευθυντής του Γυμνασίου Οξύνειας κ Χύτας Κωνσταντίνος και ο σύλλογος διδασκόντων ευχαριστούμε την Τράπεζα Eurobank Ergasias A.E. για την άμεση ανταπόκριση στο αίτημά μας για την δωρεάν παραχώρηση ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή.

Ο ηλεκτρονικός υπολογιστής εγκαταστάθηκε στην αίθουσα πληροφορικής και έτσι το έργο των εκπαιδευτικών και η εκπαίδευση των μαθητών γίνεται απρόσκοπτα και με ενδιαφέρον.

Οι πράξεις συμπαράστασης και ανιδιοτελούς προσφοράς πρέπει να αναδεικνύονται και να αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση. Η παρούσα επιστολή ευχαριστίας θα αποσταλεί προς δημοσίευση στον τοπικό τύπο ώστε να γνωρίζουν όλοι ποιοι στηρίζουν με τις πράξεις τους την εκπαίδευση των παιδιών μας που αποτελούν το μέλλον της χώρας.

Ο Διευθυντής

Χύτας Κωνσταντίνος

 

Η 27η Ιανουαρίου καθιερώθηκε από τα Ηνωμένα Έθνη το 2005ως Ημέρα Μνήμης των Θυμάτων του Ολοκαυτώματος. Κάθε χρόνο, αυτήν την ημέρα, η ανθρωπότητα τιμά διεθνώς τη μνήμη των εκατομμυρίων Εβραίων, αθώων θυμάτων της φρίκης του Ολοκαυτώματος, που εξολοθρεύτηκαν, μαζί με εκατομμύρια άλλους αθώους, στα κρεματόρια και στα ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης.

Με την ευκαιρία της επετείου οι μαθητές του Γυμνασίου Οξύνειας τίμησαν κι αυτοί με τη σειρά τους τα θύματα της γερμανικής ναζιστικής θηριωδίας στο πλαίσιο της Ημέρας Μνήμης των Θυμάτων του Ολοκαυτώματος.

Ο Διευθυντής του Γυμνασίου συζήτησε με τους μαθητές για τις έννοιες: Εβραίοι, ολοκαύτωμα, ρατσισμός, ναζισμός, Άρεια Φυλή, Άουσβιτς. Στη συνέχεια είδαμε το ντοκιμαντέρ «΄Αουσβιτς - Ποτέ Ξανά» που αναφέρεται στα στρατόπεδα του ΄Αουσβιτς. Είδαμε συγκλονιστικές φωτογραφίες σκελετωμένων ανθρώπων, ομαδικών τάφων με εκατοντάδες πτώματα και κτιρίων του Άουσβιτς, του τόπου μαρτυρίου τους. Όλα αυτά μας έκαναν να φωνάξουμε: «Ποτέ Ξανά».

Η κουβέντα επεκτάθηκε στο σήμερα. Τέθηκε το ερώτημα αν ξεπεράσαμε τις ιδεολογίες που δημιούργησαν το Ολοκαύτωμα και όλοι προβληματιστήκαμε με την σημερινή παγκόσμια σκηνή.

Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε την ταινία του Λάζλο Νέμες «Ο Γιος του Σαούλ» . Στο Άουσβιτς του 1944 ο Σαούλ είναι ένας από τους λίγους επιζώντες Εβραίους, ο οποίος αναγκάζεται να βοηθά τους Γερμανούς στο κάψιμο των νεκρών ομοεθνών του. Μέχρι που κάποια στιγμή αποφασίζει να θάψει το πτώμα ενός παιδιού, το οποίο ισχυρίζεται πως είναι δικό του. Η ταινία απέσπασε το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στις Κάνες για το εντελώς πρωτότυπο και τολμηρό αριστούργημα στο σκηνοθετικό ντεμπούτο του Λάζλο Νέμες ενός βοηθού του Μπέλα Ταρ.

 

Σελίδα 3 από 17

Μεινετε Ενημεροι

Εγγραφή στο Newsletter

Όνομα:

E-mail:

Χάρτης της Περιοχής Χασίων